Kapelusze w Operze

Nowy Jork, Londyn, Warszawa. To miasta, w których miłośnicy mody znajdą ciekawe wystawy. Nowy Jork polecałam. O wystawie londyńskiej pisałam. Czas na Warszawę. Najbliżej mnie i równie ciekawie.Plakat wystawy

Teatr Wielki – Opera Narodowa zaprasza nas do Galerii Opera na kolejną już wystawę modową. Tym razem zaprezentowane zostaną wybrane nakrycia głowy, w których występowały największe gwiazdy sceny operowej.
Tytuł wystawy mówi sam za siebie: „Cały teatr na naszej głowie”.

Kokosznik Matki z Dziadka do orzechów i Króla Myszy Czajkowskiego, choreografia: Toer van Schayk, Wayne Eagling, 2011, projektant: Toer van Schayk, złota lama, aksamit, sztuczne perły. Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Kokosznik Matki z „Dziadka do orzechów” i „Króla Myszy” Czajkowskiego, choreografia: Toer van Schayk, Wayne Eagling, 2011, projektant: Toer van Schayk, złota lama, aksamit, sztuczne perły.
Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Maska z Dziadka do orzechów i Króla Myszy Czajkowskiego, choreografia: Toer van Schayk, Wayne Eagling, 2011, projektant: Toer van Schayk, filc, plastik, srebrny galon. Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Maska z „Dziadka do orzechów” i „Króla Myszy” Czajkowskiego, choreografia: Toer van Schayk, Wayne Eagling, 2011, projektant: Toer van Schayk, filc, plastik, srebrny galon.
Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Na wystawie zobaczymy „eleganckie cylindry, meloniki i szapoklaki, bogato zdobione kokoszniki, wianki, kornety, welony, wymyślne, czasem przerażające maski, ekstrawaganckie peruki, przypominające torty kapelusze weselne, z wytwornych piór, futra, ale i ze skromnej słomy”.

Wianek Matki ze spektaklu Pejzaż nocą, choreografia: Hanna Chojnacka, 1995, projektant: Barbara Kędzierska, sztuczne kwiaty, tiul. Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Wianek Matki ze spektaklu „Pejzaż nocą”, choreografia: Hanna Chojnacka, 1995, projektant: Barbara Kędzierska, sztuczne kwiaty, tiul.
Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Kapelusz Chóru z Wesołej wdówki Lehára, reż. Maciej Wojtyszko, 2002, projektant: Izabela Chełkowska, filc, strusie pióra. Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Kapelusz Chóru z „Wesołej wdówki” Lehára, reż. Maciej Wojtyszko, 2002, projektant: Izabela Chełkowska, filc, strusie pióra.
Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Projektowali je znani i lubiani designerzy, między innymi: Hanna Bakuła, Joanna Klimas, Gosia Baczyńska, Andrzej Kreutz Majewski, Magdalena Tesławska, Paweł Grabarczyk, Małgorzata Szczęśniak, Axel Aust, Zofia de Ines, Boris Kudlička, Marrie-Jeanne Lecca, Jacques Reynaud, Izabela Chełkowska.

Kapelusz hrabiny z Damy pikowej Czajkowskiego, reż. Mariusz Treliński, 2004, projektanci: Magdalena Tesławska, Paweł Grabarczyk, filc, tworzywo sztuczne. Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Kapelusz hrabiny z „Damy pikowej” Czajkowskiego, reż. Mariusz Treliński, 2004, projektanci: Magdalena Tesławska, Paweł Grabarczyk, filc, tworzywo sztuczne.
Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Peruka z Don Giovanniego Mozarta, reż. Mariusz Treliński, 2002, projektant; Arkadius. Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Peruka z „Don Giovanniego” Mozarta, reż. Mariusz Treliński, 2002, projektant; Arkadius.
Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Polecam: wystawa – „Cały teatr na naszej głowie”. Galeria Opera, od 16 maja do 30 czerwca 2017 roku. Kuratorem wystawy jest Marcin Fedisz.

Maska z Potępienia Fausta Berlioza, reż. Achim Freier, 2003, projektant: Achim Freier, Axel Aust. Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Maska z „Potępienia Fausta” Berlioza, reż. Achim Freier, 2003, projektant: Achim Freier, Axel Aust.
Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Cylinder Chóru z Damy pikowej Czajkowskiego, reż. Mariusz Treliński, 2004, projektanci: Magdalena Tesławska, Paweł Grabarczyk, filc, bawełna, sztuczne futerko. Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Cylinder Chóru z „Damy pikowej” Czajkowskiego, reż. Mariusz Treliński, 2004, projektanci: Magdalena Tesławska, Paweł Grabarczyk, filc, bawełna, sztuczne futerko.
Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Wystawę może oglądać każdy (nie tylko widzowie spektakli), od czwartku do soboty, w godzinach 10.00 – 17.00 (wejście przez hol kas przedsprzedaży).

Toczek Androgena ze Świętej wiosny do muzyki Strawińskiego, choreografia: Emil Wesołowski, 2001, projektant: Joanna Macha, szyfon, welur. Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

Toczek Androgena ze „Świętej wiosny” do muzyki Strawińskiego, choreografia: Emil Wesołowski, 2001, projektant: Joanna Macha, szyfon, welur.
Foto: Marcin Łabuz. Źródło: materiały prasowe.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>